کابینت آشپزخانه کوچک

5 ایده جذاب برای کابینت آشپزخانه کوچک

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک

آشپزخانه کوچک می تواند زیبا و کاربردی باشد بشرطی که ایده های هوشمندانه برای کوچکی آن ارائه شود. در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک محدودیت هایی وجود دارد که بعضی اوقات نمی توان آنها را حل کرد، مثلا شما نمیتوانید یک جزیره یا میز ناهارخوری بزرگ در آشپزخانه تان داشته باشید اما نکاتی وجود دارد که دانستن آنها کمک فراوانی میکند تا بتوانید از آشپزخانه کوچک خود بیش ترین استفاده ممکن را ببرید.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، یکی از خدمات بازسازی ساختمان میباشد که توسط تیم آناهیتا ارائه میشود. یکی از مزایای آناهیتا مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان است. برای مشاوره رایگان با متخصصین این حوزه از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان

کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک باید طوری باشد که فضای کافی برای قرار گیری تمامی وسایل مورد نیاز آشپزخانه را داشته و با جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد، همچنین طراحی کابینت های آشپزخانه کوچک باید به شیوه ای باشد که فضا برای رفت و آمد باقی بگذارد و فضا را بزرگ تر جلوه دهد. بیشتر طراحان برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک؛ کابینت های روشن را پیشنهاد میدهند.

کابینت آشپزخانه کوچک

همچنین توجه داشته باشید که در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک، ارتفاع کابینت ها را بیشتر از عرض آن در نظر میگیرند. چرا که هرچه کابینت ها ارتفاع بیشتری داشته باشند، وسایل با ابعاد مختلف را راحت ‌تر در خود جا می‌ دهند و نیازی به عرض بیشتری ندارند. اگر شما در کابینت های دیواری ارتفاع و متراژ بیشتری را در نظر بگیرید فضای آشپزخانه بازتر خواهد بود و در فضای کف آشپزخانه صرفه جویی می‌شود. 

مشکل اساسی که در آشپزخانه های کوچک مسئله ساز به نظر می رسد چگونگی جا دادن همه وسایل در تعداد کمی کابینت است. اما با مدیریت کردن صحیح دکوراسیون آشپزخانه­ کوچک کاملا موضوعی قابل حل می باشد البته با بینظمی (مثل چیدن وسایل روی کابینت و شلوغی آشپزخانه) به کوچک‌تر جلوه دادن فضا تاثیر بیشتری خواهید گذاشت، به همین دلیل اولین نکته ­ای که در آشپزخانه‌های کوچک باید مورد توجه قرار گیرد، نهایت استفاده از فضا به بهترین شکل ممکن است. 

کابینت آشپزخانه کوچک

کلیدی ترین ابزارهای کاربردی آشپزخانه کابینت­ های آن میباشد، به همین دلیل تیم اجرا کننده باید با طراحی کابینت­ هایی با عمق و نصب آن در جای مناسب ، نیاز مشتری را در کمبود جا برطرف کند. به عنوان مثال برای از بین بردن فضای خالی بین دو کابینت می توان فاصله طبقات را حدودی کمتر گرفت، تا تمامی خرده وسایل با ارتفاع کم جای مشخصی داشته باشند.می‌توان از آویزهای زیر طبقه‌ای جهت استفاده از فضای مناسب و تمام ارتفاع کابینت‌ها استفاده کرد. در صورت پیدا نکردن این نمونه در مغازه­ های، می‌توانید با پیچ و مهره کردن آبگیرهای فلزی، از آنها به عنوان آویزهای زیر طبقه‌ای بهره ببرید.

مزایای آشپزخانه کوچک برای نصب کابینت

آشپزخانه‌های کوچک نسبت به آشپزخانه‌های بزرگ مزایای زیادی دارند. اگر فضای کمی در آشپزخانه برای نصب کابینت در دارید، این موضوع شاید در حقیقت یک نکته مثبت باشد. در ادامه به موارد ذکر شده توجه کنید تا موضوع روشن شود.

طراحی کارآمدتر، ارگونومی بهتر

با یک طراحی مناسب، میتوان فضای کار درست و کارآمدتری را ایجاد کرد. در یک آشپزخانه کوچک، با چرخش ساده نه با راه رفتن، می‌توانید به فضاهای اصلی دسترسی پیدا کنید.

هزینه کمتر برای کابینت

هزینه‌های کلی کابینت در آشپزخانه کوچک، بسیار کمتر است، فقط به این دلیل که در حجم کمتری ساخته می‎شوند. طول صفحات کابینت کوتاه‌تر و ارتفاع آن‌ها کمتر است

کابینت آشپزخانه کوچک

استفاده از مواد لوکس و پیشرفته

اگر به کابینت با طراحی جذاب، میزهای عالی با جنس کوارتز یا سنگ گران قیمت علاقه‌مند هستید، با داشتن یک آشپزخانه کوچک، توانایی خرید آن‌ها را بیشتر خواهید داشت. از آنجا که مواد کمتری خریداری می‌کنید، می‌توانید کیفیت مواد مورد استفاده خود را ارتقا دهید.

طراحی آسان

با آشپزخانه کوچک، از نظر طراحی گزینه‌های کمتری دارید و این موضوع می‌تواند کار را برای شما آسان‌تر کند. به دلیل محدود بودن گزینه‌ها می‌توانید بیشتر به انتخاب جنس کابینت توجه کنید.

انواع مدل کابینت آشپزخانه کوچک

برای اینکه بتوانید از فضای محدود در آشپزخانه خود به مناسب ترین شکل استفاده کنید باید با انواع مدل کابینت آشپزخانه‌ کوچک آشنا شوید و پس از بررسی شرایط، بودجه، سلیقه و کیفیت  بهترین مدل را انتخاب کرده و سپس از یک تیم حرفه‌ای  بخواهید تا استانداردترین طراحی را برای شما پیاده سازی کند.

آناهیتا به عنوان یکی از مجموعه تخصصی و حرفه که بیش از ده سال در صنعت ساخت و ساز فعالیت دارد میتواند شما را در این امر راهنمایی کند. با مراجعه به سایت آناهیتا میتوانید از مشاوره رایگان متخصصین این حوزه، بهره مند شوید.

1- کابینت آشپزخانه کوچک: مدل پنجره دار

یکی از انواع مدل‌های کابینت برای آشپزخانه کوچک که زیبایی و جذابیت بسیاری به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد کابینت پنجره دار است.

استفاده از کابینت پنجره دار  از لحاظ بصری زیباست، فضای آشپزخانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، در سبک‌های کلاسیک بسیار پرطرفدار است و همچنین تابش نور از پنجره می‌تواند جذابیتی بینظیری به محیط آشپزخانه ببخشد.

کابینت آشپزخانه

2- کابینت آشپزخانه کوچک: مدل بدون اپن

به طور کلی در آشپزخانه‌های کوچک با محدودیت فضا مواجه هستیم، حال استفاده از اپن می‌تواند این محدودیت را دو چندان کند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود اگر با کمبود فضا مواجه هستید حتما از کابینت بدون اپن استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه

3- کابینت آشپزخانه کوچک: مدل ال

استفاده از کابینت ال در آشپزخانه های کوچک بسیار مرسوم است در واقع با طراحی کابینت ال می‌توانید آشپزخانه‌ای شیک، منظم و زیبا را در عین محدودیت فضا طراحی کنید.

کابینت آشپزخانه

4- کابینت آشپزخانه کوچک: مدل خطی

استفاده از کابینت خطی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از کم‌ترین فضا بهترین بهره‌وری را داشته باشید؛ همچنین این نوع کابینت نظم خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد. پس اگر آشپزخانه شما کوچک است می‌توانید از انواع کابینت خطی استفاده کنید.

5- کابینت آشپزخانه کوچک: مدل یک دیواره

کابینت تک پنل یک ویژگی کلاسیک است که برای دکوراسیون و افزایش جذابیت آشپزخانه خود قادر هستید از آن استفاده کنید و از طرفی حس خوبی را از فضا دریافت کنید . برای اجرای این استایل زیبا و متفاوت بزرگترین دیوار انتخاب شده و کابینت در آنجا قرار میگیرد

کابینت آشپزخانه

رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

انتخاب رنگ کابینت باتوجه به سایر المان های آشپزخانه مثل رنگ دیوار و سرامیک کف تعیین میشود اما در اینجا ذکر چند نکته، خالی از لطف نیست

رنگ مات یا براق

برای آشپزخانه کوچک، انتخاب کابینت براق بسیار مناسب است، زیرا نور موجود را بازتاب میدهد تا فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه کند. همچنین به دلیل سطح براق، پاک کردن آن‌ها آسان تر است. اگر یک روکش درخشنده یا آکریلیک انتخاب می‌کنید، طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای انتخاب وجود دارد که باعث می‌شود طراحی آشپزخانه شما بسیار قابل توجه باشد.

آکریلیک یک سطح بازتابنده دارد و نور محیط را بازتاب می‌کند و در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شود. این کابینت‌ها در برابر خراش مقاوم بوده و با گذشت زمان کمتر آسیب میبینند.

استفاده از رنگ‌های مات در کابینت آشپزخانه‌های کوچک، جذابیت زیادی ندارند. باید از انتخاب رنگ‌های تیره خودداری کنید، زیرا این امر باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر برسد.

کابینت آشپزخانه کوچک

انتخاب رنگ روشن یا تیره

همانطور که گفته شد رنگ‌های تیره باعث می‌شود آشپزخانه کوچک‌تر دیده شود. در همه موارد استثنا وجود دارد، اما بیشتر اوقات رنگ‌های تیره می‌توانند فضای کوچک شما را بسته تر نشان دهند. اما اگر علاقه دارید رنگ‌های تیره را انتخاب کنید، یک کف تیره با کابینت تیره برای قسمت پایین در نظر بگیرید.

به رنگ های شاد هم فکر کنید. رنگ زرد و صورتی را می‌توانید هوشمندانه با طیف رنگی مناسب انتخاب کنید. اما اگر علاقه ای به رنگ های شاد ندارید، رنگ‌ هایی مانند بژ، قهوه‌ای شکلاتی، سفید و آبی نیز بسیار مناسب هستند.

نکات پایانی مورد کابینت آشپزخانه کوچک

  • با استفاده از نورپردازی مناسب، آشپزخانه‌ای شیک و مدرن داشته باشید.
  • تا حد امکان آشپزخانه های کوچک را ساده نگه دارید و از میز و صندلی یا جزیره استفاده نکنید.
  • از کابینت جادار برای آشپزخانه کوچک استفاده کنید.
  •  کابینت هایگلاس به دلیل براق بودن برای آشپزخانه های نقلی بسیار بهتر هستند.
  • اگر قصد استفاده از کابینت ممبران را دارید با انتخاب کابینت ممبران به رنگ سفید یا روشن، میتوانید آشپزخانه را بزرگتر جلوه دهید

کابینت آشپزخانه کوچک

  • طرح کابینت های آشپزخانه کوچک باید ساده باشد. 
  • به نورپردازی توجه ویژه‌ای داشته باشید. همانطور که گفته شد، رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌ جلوه دادن محیط می‌شوند و شما می‌توانید رنگ‌های سفید و زرد را به کار ببرید تا محیط  آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد. آینه و سطوح براق نیز در این امر موثر هستند. 
  • کابینت با در شیشه‌ای هم میتواند انتخاب درستی باشد، زیرا در شیشه‌ای، بسته بودن فضا را کاهش می‌دهد.
  • با توجه به دیزاین منزل ممکن است رنگ‌های آبی روشن، کرمی و طوسی کمرنگ نیز کمک کننده باشند. این رنگ‌ها نیز باعث بزرگ‌تر نشان دادن محیط آشپزخانه می‌شوند.
  • انتخاب کابینت متحرک می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد. زیر آن چرخ قرار گرفته و قابل جابجایی است. می‌توانید با ایجاد جزیره از این این مدل کابینت بهره ببرید.

جمع بندی

در این مقاله نکات مهمی در مورد طراحی کابینت آشپزخانه کوچک مطرح شد در ادامه 5 مدل کابینت برای آشپزخانه های کوچک را ارائه دادیم. علاوه بر آن برای بازسازی ساختمان و اجرای انواع کابینت ها، تیم آناهیتا را به شما معرفی کردیم که یکی از متخصص ترین تیم ها در زمینه ساخت و ساز میباشند.

کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن