دکوراسیون تی وی روم

دکوراسیون تی وی روم

انواع طراحی دکوراسیون تی وی روم چیست؟

پس از آنکه هدف خود را از بازسازی خانه با توجه به بودجه و نیازهایتان مشخص کردید حالا باید به سراغ فرآیند اصلی بازسازی بروید که این پروسه شامل دو مرحله کلی است: بازسازی زیر ساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون بنا. قبلا در مورد بازسازی خانه قدیمی ، مطلبی منتشر کردیم. یکی از روشهای بازسازی ساختمان طراحی تی وی روم و بهینه سازی دکوراسیون تی وی روم میباشد که در ادامه به این موضوع میپردازیم.

بازسازی ساختمان ، یکی از خدمات تیم آناهیتا میباشد که شامل موارد مختلفی مثل طراحی دکوراسیون، کابینت آشپزخانه ، هوشمند سازی ساختمان و… میشود. یکی از مزایای آناهیتا مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان است. برای مشاوره رایگان با متخصصین این حوزه از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان

آشنایی با دکوراسیون تی وی روم

 

تی وی روم، یکی از عناصر طراحی ویلاهای لاکچری است. البته پنت هاوس‌های شیک و بزرگ و یا خانه های ویلایی دوبلکس و تریبلکس که فضای کافی را در ساختمان داشته باشند می‌توانند از تی وی روم بهره بگیرند. وجود این نوع امکانات در هر ویلا و ساختمان باعث می‌شود که ارزش آن ملک بیشتر باشد. این قسمت را می‌توان یکی از ایده‌های طراحی داخلی مدرن معرفی کرد که در یک دهه اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده است. حتی آپارتمان های با متراژ بالا، دارای تی وی روم هستند. طراحی و ساخت تی وی روم برای ویلا و آپارتمان از یک سری قوانین تبعیت می‌کند.

برای تی وی روم  می‌توانید دکوراسیون را بسیار لوکس و متفاوت بچینید. در این اتاق، مبلمان و میز و سایر عناصر تزئینی را می‌توانید مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. معمولاً برای مبلمان این اتاق، بهتر است از مدل‌های مبلمان راحتی استفاده کنید. تی وی روم، یک فضای دوستانه و دلنشین را برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده و دوستان فراهم می‌سازد، بنابراین می‌توانید برای آن، یک طراحی آرامش دهنده را اجرا کنید.

دکوارسیون تی وی روم

اصول طراحی دکوراسیون تی وی روم

با انتخاب صحیح مبلمان از نظر شکل ظاهری، رنگ و مدل می‌توانید بهترین طراحی تی وی روم را اجرا کنید. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری دارد که تلویزیون را در سالن نشیمن نصب کنید. محوطه این قسمت به عنوان یک نقطه تمرکز در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و کلاسیک محسوب می‌شود. بدون اینکه هیچ فضایی را از دست بدهید، به راحتی می‌توانید زیباترین چیدمان را داشته باشید.

اگر از سبک‌هایتی وی روم فانتزی خوشتان می‌آید، همان مدل را دنبال کنید؛ در این صورت می‌توانید از ترکیب رنگ‌های شاد و انرژی بخش استفاده کنید.

برخی تمایل دارند در طراحی تی وی روم کلاسیک، مجموعه شخصی‌سازی شامل قاب‌‌های عکس یا مجموعه‌‌ای از مجسمه‌ها، لوازم ‌دکوری و غیره استفاده کنند. این مجموعه به صورت دیوارکوب در مکانی قرار می‌گیرد که اتاق تلویزیون (TV Room) خوانده می‌شود. پس از آنکه مکان دقیق نصب تلویزیون را روی دیوار مشخص کردید، نوبت به آن می‌رسد که پرده‌های مناسب را برای اتاق نصب کنید.

توجه داشته باشید که اگر نمای پنجره به سمت صفحه تلویزیون قرار دارد، پرده‌ها همیشه کشیده شده باشند تا نور بیرون در صفحه تلویزیون منعکس نشود.

در انتخاب زیباترین مبلمانتی وی روم سعی کنید در رتبه اول به مبلمان راحتی و صندلی‌های راحتی فکر کنید. اگر فضای کافی دارید، می‌توانید مبلمان را به گونه‌ای بچینید که در میان آن‌ها میزهای کوچک پذیرایی قرار بگیرد تا در هنگام تماشای تلویزیون بتوانید میوه یا خوراکی میل کنید.

چند نکته در طراحی دکوراسیون تی وی روم

1- اهمیت بازی با رنگ در دکوراسیون تی وی روم

تی وی روم باید فضایی راحت و صمیمی داشته باشد. قرار است از این قسمت خانه برای استراحت استفاده کنید از همین‌رو استفاده از رنگ‌های جیغ در تی وی روم توصیه نمی‌شود. همچنین بهتر است از اکسسوری‌های زیاد و شلوغ نیز در تی وی روم استفاده نشود.

رنگ‌‌های جیغ یا اکسسوری‌های مهیج ممکن است موجب ایجاد تنش شود. بنابراین اگر فضایی دلنشین می‌خواهید تا با خیالی آسوده به تماشای فیلم و استراحت بپردازید باید توجه بیشتری به اصول دکور تی وی روم داشته باشید.

2- انتخاب صحیح مبلمان و کاناپه

از رنگ دیوارها، پرده و کاغذ دیواری‌ها که بگذریم، انتخاب کاناپه مناسب یا مبلمان از مهم‌ترین بخش‌های دیگر طراحی دکور تی وی روم است. سبک مبلمان و حتی نحوه چیدمان آن‌ها تاثیر بسزایی در چگونه به نظر رسیدن دکور تی وی روم دارد.

قطعا برای تی وی روم که محلی برای استراحت و اوقات فراغت است کاناپه‌های راحتی بهترین گزینه هستند. در تی وی روم خود فضای کافی در اختیار دارید؟ مبل‌ها را به گونه‌ای بچینید که امکان قرار دادن میزهای پذیرایی کوچک در میان آن‌ها وجود داشته باشد.

طرفدار سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی هستید؟ از تابلوهای کلاسیک و اکسسوری‌های مناسب به عنوان دکور تی وی روم استفاده کنید. اگر طرفدار سبک فانتزی هستید هم که دیگر نیازی نیست خودتان را به قانون و قواعد محدود کنید. رنگ، سبک و نحوه چیدمان مبل ها و کاناپه ها را طوری انتخاب کنید که پیش از هر چیزی خودتان احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

دکوارسیون تی وی روم

3- تلویزیون را در فاصله استانداردی از مبل‌ها قرار دهید

در طراحی دکور تی وی روم یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه شود، قرار دادن مبل ها و تلویزیون در فاصله‌ای مناسب از یکدیگر است. بهترین فاصله تلویزیون از مبل‌ها در همه تی وی روم ها یکسان نیست چراکه تعیین این فاصله مناسب به ابعاد اتاق و ابعاد تلویزیون بستگی دارد.

برای مثال اگر از تلویزیون 50 اینچی استفاده می‌کنید، کاناپه باید 2 تا 3 متر از تلویزیون فاصله داشته باشد.

4- فرش مناسب در دکوراسیون تی وی روم

یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون در هر اتاق تلویزیون ، فرش است . شما می توانید از الگوهای مختلف و متفاوت فرش برای ایجاد نمای بهتر در اتاق تی وی روم استفاده کنید . این شی انواع مختلفی دارند که هر یک به سبک خاصی دلالت می کند . این تنوع دست شما را در انتخاب بهترین الگو باز گذاشته است . بهتر است ابتدا دقیق این فضا را بررسی کنید و سپس بهترین مدل آن را تهیه کنید . توجه نکردن به این موضوع می تواند هزینه های جانبی شما را افزایش دهد .

5- نورپردازی در دکوراسیون تی وی روم

نور پردازی یکی از رکن های اصلی برای ایجاد نمای زیباتر در اتاق تی وی روم است . برای نور پردازی و نیز دیزاین این فضا لازم است شما از یکسری اصول کلی پیروی کنید . در ادامه به تشریح این نکات می پردازیم . اولین مسئله‌ ای که لازم است در نظر داشته باشید این است که اتاق تلویزیون شما باید به گونه‌ ای نورپردازی شود که تمرکز و همین‌ طور راحتی شما در زمان تماشای فیلم افزایش دهد ، در نتیجه بهتر است از نورهای ملایم یا کم‌ نور برای طراحی و دکوراسیون این فضا استفاده کنید . یادتان باشد که پر نور بودن فضای تی وی روم می تواند موجب انعکاس نور بر روی مانیتور شود ، از این رو تماشای تلویزیون را برای شما دشوار می شود . اگر اتاق شما دارای نور طبیعی است بهتر است از پرده های نسبتا کلفت استفاده کنید ، با این کار نور وارد شده به اتاق را کنترل می کنید .

6- آینه در دکوراسیون تی وی روم

آینه یکی از قدیمی‌ ترین تجهیزات برای دکوراسیون اتاق تی وی روم است . شما می توانید خیلی ساده و به‌ سرعت با اضافه کردن چند آینه ، تو هم این فضا را زیباتر کنید . بهتر است یک آینه‌ ی خیلی بزرگ را انتخاب کنید و کل دیوار را با آن بپوشانید . به طور کلی با استفاده از آینه اتاق تلویزیون شما بزرگ تر دیده می شود .

7- استفاده از تجهیزات بافت دار در دکوراسیون تی وی روم

دکور کردن دیوارها، سقف و کفپوش اتاق با رنگ سفید می تواند حس بیمارستانی و بی‌ روحی به فضای اتاق بدهد . در فرآیند طراحی داخلی ، تضاد یک فاکتور مهم است . به طور کلی شما با استفاده از این الگو بین اشیا تعادل برقرار می کنید . اگر اشیا مشابه را در کنار یکدیگر قرار دهید ، بیننده نمی تواند روی هیچ یک تمرکز کند . استفاده صحیح و اصولی از بافت در طراحی و دکوراسیون داخلی ، باعث برجسته تر شدن عناصر کلیدی می شود .

دکوارسیون تی وی روم

نکات تکمیلی در دکوراسیون تی وی روم

اهمیت دید تی وی روم از آشپزخانه

طبق آماری که خودمان در ایران گرفتیم، مشاهده کردیم که اما اغلب خانم های ایرانی دوست دارند که بتوانند از آشپزخانه، تلوزیون را تماشا کنند. در نتیجه ما سعی می کنیم در اغلب طرح های خود،  تی وی روم را به گونه ای طراحی و اجرا کنیم تا از آشپزخانه قابل دیدن باشد.

تم یکسان در دکوراسیون تی وی روم

برای اینکه بتوانید در اتاق تلویزیون خود سبک مشخصی داشته باشید ، باید از سبک های مختلف آگاهی داشته باشید تا قادر باشید یکی از بهترین و مناسب ترین آنها را انتخاب کنید . طرح و نقش به همان اندازه که در اتاق‌ های تلویزیون بزرگ موثر هستند ، در اتاق‌ تی وی روم کوچک هم موثرند . شما برای ایجاد تعادل بایستی از یک الگو پایه برای کل فضا اتاق تلویزیون خود استفاده کنید . به طور کلی بایستی قبل از شروع به کار اطلاعات خود را در مورد الگو ها و تیپ ها افزایش دهید و سپس برای ایجاد نمای بهتر اقدام کنید . توجه کردن به این موضوع در زمان اتمام کار حس خوبی را به شما منتقل می کند .

برای مشاوره رایگان جهت بازسازی خانه قدیمی خود، با متخصصان این حوزه از طریق لینک زیر در تماس باشید

کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن