بازسازی کف ساختمان

بازسازی کف ساختمان

بازسازی کف ساختمان یکی از با اهمیت ترین و موثرترین عوامل در بازسازی ساختمان برای داشتن دکوراسیونی جذاب و زیبا می‌باشد. امروزه کفپوش‌های متنوع با رنگ های متنوع و قیمت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود. با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید انتخاب مناسبی برای بازسازی کف آپارتمان خود داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع متریال بازسازی کف ساختمان آشنا شوید.

بازسازی ساختمان ، یکی از خدمات تیم آناهیتا میباشد که شامل موارد مختلفی مثل طراحی دکوراسیون،بازسازی خانه قدیمی ، هوشمند سازی ساختمان و… میشود. یکی از مزایای آناهیتا مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان است. برای مشاوره رایگان با متخصصین این حوزه از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان

زیرسازی، اولین مرحله در بازسازی کف ساختمان

یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی کف ساختمان و نصب کفپوش ، زیرسازی مناسب آن است. بعد از اینکه تصمیم گرفتید از کدام مصالح برای کف‌سازی استفاده کنید، لازم است زیرسازی متناسب با آن را انجام دهید تا بعد از نصب مصالح در کف مشکلی پیش نیاید.

در ابتدا باید سطح کف را با استفاده از کاردک از گچ و ناخالصی و برآمدگی‌های قبلی پاک کنیم و بعد با جارو تمام سطح را کاملا تمیز کنیم. اگر تصمیم دارید بر روی مصالح قبلی مانند موزاییک و یا سرامیک، کف جدیدی مانند پارکت، بچسبانید باید در ابتدا قسمت‌هایی که شکسته شده‌اند و یا دارای ناهمواری هستند را ترمیم کنید. و اگر مصالح قبلی را برداشته‌اید تا کف جدید را بچسبانید برای هموار شدن سطح باید از ملات زیرسازی که ترکیبی از سیمان، پودرسنگ و چسب بتن است، استفاده کنید. سطح ملات را با کاردک کاملا مسطح و صاف کنید و بگذارید تا کامل خشک شود. بعد از خشک و مسطح شدن کامل کف می‌توانید با مصالح جدید کف زمین را بپوشانید.

بازسازی کف ساختمان

استفاده از کفپوش در بازسازی کف ساختمان

پارکت چوبی، ساخته شده از چوبی طبیعی است که از چوب‌هایی چون درخت افرا،‌ درخت کاج، درخت بامبو و بلوط ساخته می‌شوند. این متریال ابتدا در طراحی بازسازی کف ساختمان در اروپا استفاده می‌شده و بعد در کشورهای دیگر علامندان زیادی پیدا کرده است.

استفاده از پارکت ظاهری بسیار گرم و صمیمی به فضای منزل شما هدیه می‌کند و بسته به نوع چوبی که این پارکت ساخته شده است ظاهر مختلف، رنگ متفاوت و نگهداری و نصب به خصوصی را دارد. پارکت‌ها یک عایق صوتی بسیار خوب هستند. همچنین گرمای محیط را حفظ می‌کنند.

جنس کفپوش لمینیت

کف‌پوش لمینت ورقه‌هایی با ظاهر شبیه پارکت چوبی هستند که با ترکیب چند ماده مختلف ساخته می‌شود. این ترکیب اولین بار در سال 1970 توسط یک شرکت سوئدی تولید شد و از دهه 1980 به دیگر کشورها هم راه یافت و در بازسازی کف ساختمان امروزه بصورت گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرد.

تفاوت کفپوش لمینت با پارکت لمینت

پارکت لمینت اصطلاح پرکاربرد و نادرستی‌ است که میان مردم رواج دارد؛ پارکت‌های کلاسیک کاملا از چوب ساخته شده بودند اما کفپوش لمینت در کارخانه از چند ماده مختلف به دست می‌آید و چون ظاهر کفپوش لمینت شبیه پارکت چوبی است، مردم برای این‌که به هم بفهمانند کف‌پوش مد نظرشان ظاهر پارکت را دارد اما در اصل لمینت است، در صحبت‌های‌شان از عبارت پارکت لمینت استفاده می‌کنند.

کفپوش پی وی سی (PVC)

کفپوش PVC از جنس پلاستیک می‌باشد. دارای رنگ و مدلهای زیادی است. مناسب برای مکان‌های پر تدد تجاری و اداری  و همچنین فروشگاه‌ها می‌باشد زیرا به راحتی تمیز میشود و در برابر آب مقاوم است و با توجه به انواع طرح و رنگ می‌تواند در داشتن دکوراسیون زیبا بسیار موثر باشد. به دلیل اینکه جنس کفپوش پی وی سی، از پلاستیک است در مقابل رطوبت مقاوم است و می‌تواند کفپوش مناسبی برای آشپزخانه منزل شما باشد.

بازسازی کف ساختمان

کف پوش سنگی

علاوه بر این موارد، از سنگ های مختلف نیز برای کف ساختمان استفاده می شود که مقاومت بسیار خوبی دارند و به راحتی هم تمیز می شوند. با وجود این، سنگ هم ممکن است برای برخی شرایط آب و هوایی مناسب نباشد و البته نسبت به سایر کف پوش ها نیز احتمالا هزینه بیشتری خواهد داشت. کف پوش های سنگی در جنس های مختلف سنگ گرانیتی، سنگ کوارتز، سنگ تراورتن، سنگ مرمر و غیره فراهم می باشند.

به طور کلی، هر یک از متریال های کف پوش ویژگی های خاص خود را دارند و با قیمت های مختلفی عرضه می شوند. بنابراین، پیش از اجرای طرح بازسازی کف ساختمان ، جنبه های مختلف محصولات موجود را بررسی کنید و نوع کف پوش را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید.

توصیه‌ها و نکته‌هایی برای بازسازی کف ساختمان

  • توجه داشته باشید که بازسازی کف ساختمان ، بعد از بازسازی دیوار و سقف خانه انجام می‌شود. پس برنامه‌ریزی‌ و زمان‌بندی لازم برای این کار را انجام دهید.
  • در زیرسازی پارکت‌های چوبی بهتر است از فوم‌های مخصوص استفاده شود تا در مناطق مرطوب پارکت آسیب نبیند و هم عایق حرارت و صدا بهتر صورت بگیرد.
  • توصیه می‌شود تایل‌های پارکت و لمینت را دو تا سه ساعت در فضایی که می‌خواهید نصب کنید قرار دهید تا با دمای محیط هم‌دما شود.
  • پس از بازسازی کف ساختمان ، تا 24 ساعت از قراردادن وسایل سنگین روی کف خودداری کنید.
  • نسبت به مزایا و معیاب انواع کفپوش‌ها آگاه باشید تا انتخابی مقرون به صرفه داشته باشید.
  • اگر قرار است از نصاب برای بازسازی کف ساختمان کمک بگیرید راجع به هزینه‌ها و مدت زمان انجام کار به توافق برسید.

دکوراسیون تی وی روم

بازسازی کف آشپزخانه

بازسازی کف آشپزخانه و یا دکوراسیون آشپزخانه ازجمله تغییرات غیرممکن هر خانه است. شاید باید گفت مرکز هر خانه ای همان آشپزخانه است و از آنجایی که پر ترددترین مکان رفت و آمد می باشد؛ بی برو برگرد باید آراسته و شیک باشد.

معمولا بازسای کف آشپرخانه توام با بازسازی آشپزخانه است. زیرا باید تعویض کابینت آشپزخانه و تعویض کاشی های آشپزخانه هم انجام شود. از آن جایی که وسایل مختلفی در کف آشپزخانه قرار می گیرد، لازم است که قبل از تعویض کفپوش آشپزخانه، سطح زیرین آن صاف و یک دست شود.

این کار را می توان با استفاده از فیبر یا تخته چند سانتی استفاده کرد تا کف آن متعادل و یک دست شود. همچنین باید توجه داشت تا از کفپوش های ضد نم استفاده کرد تا رطویت به سطح زمین پخش نشود.

بازسازی کف ساختمان

انواع سرامیک در بازسازی کف ساختمان

به طور کلی کاشی و سرامیک در انواع مات، نیمه مات و براق تولید می شوند. سرامیک های مات، بازتاب نور کمتری دارند و برای دکوراسیون شیک و زیبا انتخاب مناسبی هستند. سرامیک ها در انواع لعاب دار و بدون لعاب موجود هستند. پوشش لعابی، به لحاظ ظاهری سرامیک را زیباتر نشان می دهد و بر طول عمر و دوام سرامیک نیز اضافه می گردد.

از لحاظ اندازه و ابعاد نیز می توانید انواع سرامیک در اندازه های ۳۰ در ۳۰- ۳۰ در ۶۰- ۵۰ در ۵۰ و …… را تهیه کنید. سرامیک به صورت تایل و در بسته بندی های مشخص عرضه می شود. تنوع اندازه و ابعاد سرامیک زیاد است و دست تان برای انتخاب، کاملا باز است.

از سرامیک برای پوشش کف و دیوارها استفاده می شود. موقع خرید توجه کنید که انواع سرامیک کف باید جذب آب کمتری داشته باشند. این محصول دارای درجه بندی کیفیت است و از ۱ تا ۳ شماره گذاری شده است. در ادامه برخی از پر طرفدارترین سرامیک های کف معرفی شده است.

کفپوش سه بعدی اپوکسی در بازسازی کف ساختمان

تکنولوژی سه بعدی روز به روز محبوب‌تر می‌شود. کفپوش اپوکسی سه بعدی (3D) به دلیل نوآوری، تنوع و کارایی فوق‌العاده، این روزها در مراکز خرید، سالن‌ها، ادارات، منازل و … مورد استفاده قرار میگیرد. اپوکسی سه بعدی در بین انواع کفپوش  های اپوکسی، در حال حاضر آخرین روش برای بازسازی کف ساختمان و ایجاد محیطی فانتزی در خانه است.

بر خلاف استیکر یا کاغذ وینیل طراحی شده که به طور مستقیم زیر پا قرار می‌گیرند، کفپوش اپوکسی سه بعدی نصب شده، عمق تصویر بسیار بالاتری دارد و در برابر هر گونه آسیبی که ممکن است تزئینات کف را از بین ببرد، مقاوم است.

معایب کفپوش سه بعدی

  • نصب و اجرای سخت : اجرای این نوع کفپوش نباید به اجراکاران کم‌تجربه و نا آگاه سپرده شود. همچنین باید از مرغوبترین مواد اولیه استفاده شود. در صورت نصب نادرست و غیر اصولی ممکن است پس از مدتی سطح کفپوش تغییر رنگ دهد و حباب‌هایی زیر سطح پدیدار شوند. همچنین برای نصب و اجرا به زمانی بین 3 تا 5 روز نیاز است
  • هزینه بالا : استفاده از بهترین مواد اولیه و مجرب‌ترین اجراکاران (تعداد کم اجراکاران متخصص در این زمینه و تقاضای بالا برای این نوع کفپوش، متقاعد کردن این افراد را با هزینه مناسب مشکل می‌سازد) منجر به افزایش هزینه کفپوش سه بعدی تمام شده این نوع کفپوش نسبت به سایر کفپوش‌های اپوکسی می‌شود.

بازسازی کف ساختمان

اجرای کپوش سه بعدی

برای نصب و اجرای کفپوش سه بعدی ابتدا بخشی از ساختمان که قرار است کف آن را به کفپوش سه بعدی کناف پوشش دهید را اندازه گیری کرده و براساس پلنی که بدست آورده اید اندازه مناسب را مشخص کرده و طرح خود را ارئه می دهید. بعد از این کار باید از طرح خود پرینت بگیرید فراموش نکنید که پرینت شما باید از دقت و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مرحله سوم بعد از پرینت طرح آماده کردن مکان مورد نظر می باشد. برای زیرسازی و اجرای کفپوش بهترین زیرسازی که می توانید انتخاب کنید موزاییک یا سیمان کشی می باشد. اگرکف مکان مورد نظر سرامیک باشد باید آنها را به طور کامل بردارید و کف را برای زیرسازی آماده کنید تا بتوانید کفپوش سه بعدی خود را برای کف اجرا کنید.

بازسازی کف ساختمان

برای مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان و منزل خود، با متخصصان این حوزه از طریق لینک زیر در تماس باشید

کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن