دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

در ابتدا برای دکوراسیون اتاق کودک باید تصمیم بگیرید که از چه تم و سبک دکوراسیونی می خواهید استفاده کنید . قطعا بهتر است برای تمام اجزای اتاق کودک وقت بگذارید و با دقت آنها را انتخاب کنید.

کودکان بسیار حساس و عاطفی هستند ، یکی از بیشترین حساسیت ها نسبت به دکوراسیون اتاق کودک، تامین آرامش آنها در هنگام خواب میباشد. همه ما میدانیم چیدمان اتاق کودک بسیار مهم است ، زیرا کودکان دوست دارند در اتاقی بازی کنند که بر اساس موضوعات مورد علاقه‌ی آنها طراحی شده باشد . سعی کنید تا جایی که امکان دارد در رؤیای کودکان تان زندگی کنید.

طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق کودک ، یکی از خدمات بازسازی ساختمان میباشد که توسط تیم آناهیتا ارائه میشود. یکی از مزایای آناهیتا مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان است. برای مشاوره رایگان با متخصصین این حوزه از طریق لینک زیر اقدام کنید.

کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

 

رنگ اتاق – دکوراسیون اتاق کودک:

پیش از هر گونه تغییر در دکوراسیون اتاق نوزاد ابتدا باید رنگی مناسب را برای آن انتخاب کنید.

اگر اتاقی را برای ورود یک نوزاد آماده می کنید خب قضیه کمی فرق می کند و باید از رنگ های ملایم تری استفاده کنید. اتاق نوزادان باید دارای رنگ های ملایم و روشن باشد تا حس آرامش بیشتری به آن ها منتقل شود. توجه کنید که هر چه رنگ اتاق ملایم‌تر باشد حس آرامش بیشتری به مادر و به طبع آن نوزاد خواهد داد. بهتر است در اتاق نوزادان از رنگ های خنثی استفاده کنید تا هم نوزاد در آرامش باشد هم زمانی که بزرگتر شد از سلیقه خودش و رنگ مورد علاقه اش کمک بگیریم و اتاقش را رنگ کنیم. مثلا به‌جای اینکه تمامی لوازم اتاق یک کودک صورتی یا قرمز خریداری شوند، بهتر است تم اتاق خاکستری خیلی روشن و سفید در نظر گرفته شود و قسمتی از لوازم جانبی مانند روتختی، لباس ها لوازم و برخی از خرده‌ریزهای نوزاد با رنگ‌های متنوع‌تری خریداری شوند و یا برای طراحی روی دیوار می‌توان از استیکرها و برچسب‌های شاد و کودکانه استفاده کرد.

برای دکوراسیون اتاق کودک می‌توانید از اسباب‌بازی‌های خودش استفاده نمایید.

اسباب‌بازی‌های کودکان معمولا رنگارنگ هستند و دارای شکل و شمایل زیبایی می باشند. با استفاده از اسباب‌بازی‌های کودک به‌عنوان تزئینات اتاق، هم در هزینه و هم در فضای اتاق صرفه‌جویی خواهید نمود. البته در نوع چیدن آنها باید کمی سلیقه به ‌خرج دهید. مثلا اسباب‌بازی‌های بزرگ را با قلاب آویزان کنید و اسباب‌بازی‌های کوچک‌تر را در قفسه ها قرار دهید.

دکوراسیون اتاق کودک

طرحی بهینه برای اتاق خواب کودک

در دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده بهینه از فضای اتاق‌ها بخصوص در خانه های تک اتاقه که محدودیت بیشتری دارند، اهمیت ویژه ای دارد. برای طراحی این قبیل از خانه ها سعی می‌شود از وسایل استفاده های چندگانه داشته باشیم. مثلا یک کمد را در نظر بگیرید. علاوه بر قرار دادن لباس ها در کمد چه استفاده ای میتوان از کمد داشت؟ می توان به میز تحریر یا میز کامپیوتر که در بخشی از کمد لباس طراحی و اجرا می‍‌شود اشاره کرد. در این صورت یک محل کار کوچک در فضای اتاقتان در اختیار شماست تا در کنار لوازم دیگر اتاق می‌توانید از آن بهره مند شوید.

و یا مثلا میتوان قسمتی از دیوار را با استفاده از شلف ها به شکل کتابخانه اتاق کودک طراحی کرد که برای قرار دادن کتاب یا قاب عکس کودک و عروسک می‌توان از آن استفاده کرد.

در کمد های کم جا از نورپردازی نیز استفاده می‌شودکه این سبک مخصوصا برای اتاق کودکان که نیاز به نور ملایم در شب دارند مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بازسازی کف ساختمان

پرده در اتاق نوزاد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پرده اتاق نوزاد از مسائل مهم در دکوراسیون اتاق نوزاد می باشد بهتر است از پرده های قابل تنظیم استفاده کنید مانند پرده های کرکره ای، این پرده ها نور را مستقیما وارد فضا نمی کند و قابل تنظیم است و برای اتاق نوزاد بهترین گزینه می باشد در اتاق نوزاد از پرده های شلوغ و والان دار به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا فضای اتاق نوزاد نباید شلوغ به نظر بیاید پس بهتر است که پرده با طرح ساده و رنگ خنثی برای اتاق بچه انتخاب شود.

تخت کم جا در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

تخت خواب های تاشو  هم برای اتاق کودکان و هم برای اتاق نوجوان مناسب هستند زیرا فضای عمده ای که در اتاق به وسیله تخت اشغال می‌شد با این روش آزاد می شود. اگر قصد نصب تخت تاشو را دارید به جنس ام دی اف آن دقت کنید و و از آنجایی که این تخت ها قابل جابه جایی نیستند حتما قبل از نصب از محل قرار گیری تخت کودک اطمینان حاصل کنید. این مورد هم یکی از موارد مهم در بهینه سازی فضای اتاق میباشد.

دکوراسیون اتاق کودک

برای دیوار از ترکیب رنگ و کاغذدیواری استفاده نمایید.

از رنگ‌های روشن و شاد برای دیوار استفاده نمایید. بخشی از دیوارها را با کاغذدیواری و پوستر تزئین کنید. می‌توانید از همان شیوه برای تزئین کمدها نیز استفاده نمایید. یکی از جذاب ترین روشها برای تزئین اتاق کودک این است که به جای کاغذدیواری از نقاشی استفاده کنید. موضوع نقاشی‌ها می‌تواند گل، اتومبیل مسابقه و هر چیزی باشد که کودک به آن علاقه دارد.

فضای پویا در دکوراسیون اتاق کودک

هنگامی که صحبت از دکوراسیون اتاق کودک به میان می آید، ناخودآگاه طیف رنگ های صورتی، سفید، نقره ای و خاکستری در ذهن ها تداعی می شود. اگر چه بیش از نیمی از پروژه‌های طراحی دکوراسیون برای اتاق کودک از این رنگ ها استفاده می کند اما سایر رنگ های تند و تیز نظیر نارنجی، آبی، قرمز، سبز چمنی، قهوه ای و غیره نیز در طراحی دکور این مکان به کار می روند. استفاده از سبک های مدرن به صورت رنگ های مکمل و متضاد، هر دو شیوه هایی هستند که طرفداران خاص خود را در این خصوص دارند.

دکور و لوازم جانبی دکوراسیون اتاق کودک

اگر دیوارهای خود را ساده نگه می دارید، برچسب ها، نوارها، پرچم های تزئینی و آویز های دیواری می توانند یک پس زمینه ساده را بپوشانند و  با رشد کودک شما و شکل گیری علایقش، به راحتی برداشته شوند.

اگر به دنبال ویژگی ای هستید که خلاقیت و تمایل به لذت بردن از مشق شب از کودکی تا نوجوانی را تحریک کند، به نصب یک نوار تخته سیاه، یا کشیدن مقداری رنگ تخته گچی به قسمتی از دیوار فکر کنید.

لایه های نور

اهمیت نورپردازی هنگام تزئین دکوراسیون اتاق خواب کودک را هرگز نباید نادیده گرفت. همانطور که گفته شد، یکی از مهمترین دلایلی که به طراحی و تزئین دکوراسین اتاق کودک میپردازیم، ایجاد شرایطی امن برای خواب کودک میباشد.

ریسه های چراغ ال ای دی به ایجاد فضای دنج کمک می کنند، روشنایی در بالای تخت یا کنار تخت خواب کودک را تشویق به مطالعه می کند و آباژورهای سقفی باعث ایجاد تمرکز در اتاق می شوند.

به خواب رفتن در زیر ریسه های چراغ، یا در کنار یک آباژژور حیوانات، برای کودکانی که از تاریکی می ترسند، اطمینان و راحتی بسیاری را فراهم می آورد.

ایده های دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

باید بدانید از نظر طراحان داخلی، سلیقه و موضوعات مورد علاقه کودکان را باید با عناصر و وسایلی وارد دکوراسیون اتاق خوابشان کرد که تعویضشان آسان و کم هزینه باشد.

چرا که سلیقه بچه ها در مدت زمان کوتاهی و خیلی سریع تغییر می کند. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، از ایده هایی که در ادامه آورده ام استفاده کنید و آن ها را در دیزاین اتاق خواب پسرانه اجرا کنید.

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

ایده های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دخترها نسبت به پسرها از روحیات حساس‌تری برخوردار هستند و احتمالا دکوراسیون اتاق آن‌ها کمتر در معرض آسیب دیدن قرار دارد. دخترها عاشق جزئیات و تزئینات خاصی هستند. به خاطر داشته باشید که معمولا اتاق دخترها نسبت به اتاق پسرها شلوغ‌تر و پر زرق و برق‌تر است.

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

هر آنچه که باید در دکوراسیون اتاق کودک رعایت شود به شرح زیر می باشد:

  1. فضای اتاق خواب کودک بهتر است فرش شده، و یا به طور کامل موکت شده باشد، سعی کنید هیچ فضایی از زمین در اتاق کودک بدون پوشش نباشد.
  2. رنگ آمیزی اتاق کودک بهتر است با علم روانشناسی انجام شود، رنگ ها را شناخته و با توجه به انرژی آنها به رنگ آمیزی اتاق کودک بپردازید.
  3. کودکان ما نیز همانند کودکی ما علاقه بسیار زیادی به خانه های پارچه ای کنج دیوار دارند، گوشه ای از دیوار را خالی بگذارید و برای اینکار اختصاص دهید.
  4. اتاق کودک در شب باید از مقدار کمی نور بهره بگیرد، به این منظور از یک چراغ خواب و یا یک نور مخفی در قسمتی از اتاق استفاده کنید.
  5. از کتابهای کوچک رنگارنگ در اتاق کودک خود استفاده کنید و به این منظور کتابخانه ای زیبا برای او فراهم کنید.
  6. همانطور که میدانید کوذکان علاقه زیادی به نقاشی روی دیوار دارند. قسمتی از دیوار را برای نقاشی کردن کوکان در نظر بگیرید و آنها را از این کار منع نکنید. برای این قسمت پوششی در نظر بگیرید که کودکتان بدون مشکل بتواند بر روی آن دیوار نقاشی کند.
  7. اگر قرار است برای اتاق کودک خود وسایلی جدید تهیه کنید، بهتر است این کار با سلیقه او انجام بگیرد.

جمع بندی

در این مقاله نکات مهمی در مورد طراحی دکوراسیون اتاق کودک مطرح شد در ادامه چند ایده برای دکوراسیون اتاق کودک دخترانه و پسرانه ارائه دادیم. علاوه بر آن برای بازسازی ساختمان و دکوراسیون اتاق کودک، تیم آناهیتا را به شما معرفی کردیم که یکی از متخصص ترین تیم ها در زمینه ساخت و ساز میباشند.

کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت بازسازی ساختمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن